bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

PROIECTULUL EDUCAŢIONAL

,,ŞI TE POARTĂ CUM ŢI-I PORTUL  ŞI VORBEŞTE CUM ŢI-I VORBA''

 

 

                   PERIOADA DE DESFĂŞURARE: 2 ANI

 

COORDONATOR:

institutor CROITORU CAMELIA

responsabil COMISIA METODICA A EDUCATOARELOR – TISMANA

educatoare – GRĂDINIŢA TISMANA

 

                   PARTICIPANŢI:

 

        MOTEA MARIOARA - educatoare ,Grădiniţa TISMANA;

        CHIRICESCU SILVIA - educatoare, Grădiniţa TOPEŞTI;

        CIOCHINA MARIA - educatoare, Grădiniţa TOPEŞTI;

        TIVIG GABRIELA - educatoare , Grădiniţa POCRUIA;

        ZLATE VALENTINA - educatoare, Grădiniţa VÂNATA;

        NISTOR DANIELA - educatoare, Grădiniţa SOHODOL;

        SARAMAT MARIA - educatoare, Grădiniţa IZVARNA

       

Îşi mai dă concursul şi

         CERCUL METODIC AL ÎNVĂŢĂTORILOR DIN TISMANA ŞI TOPEŞTI

 

PARTENERI IMPLICAŢI:

 

         CONSILIUL LOCAL TISMANA

         FUNDAŢIA TISMANA

         DIRECŢIA JUDEŢEANA PENTRU CULTURĂ, CULTE ŞI PATRIMONIU CULTURAL NAŢIONAL GORJ

         ŞCOALA POPULARĂ DE ARTĂ TÂRGU-JIU

         PĂRINŢI

         AGENŢI ECONOMICI DE PE RAZA LOCALITĂŢII

         FIII SATELOR TISMANEI

ARGUMENTELE ŞI SCOPURILE PROIECTULUI

  

         ARGUMENTE

 

         Cea mai mare bogăţie a omenirii sunt copiii. Ar fi nedrept să ne gândim la valorificarea tradiţiilor populare şi a folclorului romanesc în rândul copiilor mici, imaginându-ni-i într-o horă a prieteniei, fericiţi să-şi facă cunoscut unii altora istoria şi geografia locurilor natale, cântecele, dansurile şi obiceiurile străbunilor noştri.

         Intr-o atmosfera ambientală specifică zonei, educatoarele noastre s-au reîntors o clipă în lumea copilăriei lor, rememorând colindele, urările pe care le rosteau pe uliţele satului, furcăria satului sau obiceiurile şi horele satului de sărbătoarea Paştelui, Rusalilor sau a Craciunului.

         Proiectul de cooperare între grădiniţele de pe raza oraşului a început de la nevoia echipelor de a-şi îmbunătăţi practicile educative prin introducerea şi încurajarea unor inovaţii în ceea ce priveşte metodele pedagogice şi strategiile de observaţie şi practică, elaborarea de materiale didactice, schimbul de bune practici în materie de educaţie, promovând respectul şi interesul fată de tradiţiile culturale în rândul preşcolarilor, urmărind cunoaşterea zonei geografice şi a tradiţiilor culturale specifice zonei noastre.

         Ţinând seama de realizările obţinute pană acum, proiectarea pe viitor cuprinde acţiuni care se vor desfăşura nu numai în oraşul nostru ci şi în judeţ  în zonele cu bogate tradiţii populare.

 

SCOPUL PROIECTULUI

 

         - Formarea unei atitudini adecvate faţă de obiceiurile şi tradiţiile locale

- Dezvoltarea capacităţii de investigare a zonei etnografice locale în vederea valorificării şi dezvoltării capacităţii de transfer a experienţei acumulate în ceea ce priveşte folclorul local;

         - Trezirea curiozităţii şi a interesului fiecărei educatoare faţă de ceea ce înseamnă tradiţie locală şi păstrarea obiceiurilor şi portului popular specific zonei;

-         Dezvoltarea capacităţii de sensibilizare a copiilor pentru a deveni purtători şi păstrători ai portului şi cântecului oltenesc.

 

 OBIECTIVE CADRU

 

         1. Valorificarea elementelor folclorice specifice zonei etnografice olteneşti;

         2. Transmiterea obiceiurilor şi tradiţiilor locale în forme accesibile preşcolarilor;

         3. Transmiterea îndeletnicirilor specifice localităţii (cusut, ţesut, sculptură);

         4. Însuşirea unor tehnici de decorare a obiectelor de artizanat;

         5. Să facă cunoştinţa cu istoria şi geografia, cu bogăţia culturală a regiunii noastre prin activităţi extracurriculare;

         6. Comunicarea între educatoare şi schimbul de impresii în ceea ce priveşte metodele educative;

         7. Implicarea părinţilor în păstrarea şi transmiterea unor obiceiuri şi tradiţii specifice zonei prin participarea directa la acţiune;

         8. Apropierea comunităţii locale de grădiniţa pe parcursul derulării proiectului şi păstrarea unei strânse colaborări.

 

 

OBIECTIVE DE REFERINTA

 

         -Să se găsească şi să se utilizeze cele mai adecvate modalităţi de implicare a preşcolarilor şi a comunităţii în aflarea, păstrarea şi transmiterea zestrei folclorice locale;

         -Să-şi însuşească cunoştinţe despre portul popular românesc şi să-l identifice pe cel specific zonei noastre;

         -Să iubească, să înveţe să conserve şi să respecte portul popular ;

         -Să-şi dezvolte simţul estetic şi gustul pentru frumos;

         -Să iubească şi să păstreze obiceiurile şi tradiţiile locale;

         -Să perceapă şi să-şi cultive dragostea faţă de graiul românesc, faţă de armonia limbii române folosind folclor popular pentru copii;

         -Să-şi formeze unele trăsături morale pozitive folosind în joc proverbe, zicători, strigături;

         -Să execute paşi de dans popular, păstrând ritmul în concordanţă cu melodia;

         -Să-şi însuşească unele abilităţi specifice zonei (ţesut, cusut, sculptură);

         -Să înveţe să primească şi să transmită frumuseţea artei populare  din generaţie în generaţie;

        

         Realizarea obiectivelor acestui proiect este posibilă datorită grupului de educatoare din oraşul nostru care au considerat că a păstra şi a transmite zestrea folclorică devine o îndatorire de seamă faţă de fiii satului şi faţă de păstrarea renumelui localităţii noastre prin existenţa Complexului Meşteşugăresc ,,Arta Casnica Tismana''. 

 

 TEMATICA PROIECTULUI

 

 

1. Contribuţia portului şi obiceiului popular în cultivarea dragostei pentru tradiţia românească la copiii de vârstă preşcolară

Institutor,  Croitoru Camelia, educ.Motea Marioara

            Gradinita Tismana,  Gorj

 

2. Un obicei tradiţional al satului Topeşti.

Slobozirea păresimilor - a treia zi de Paşti - hora satului "Căţeaua"

Autoare referat: Silvia Chiricescu, Mariana Ciochină

 

3. Rolul şi importanţa şezătorilor în viaţa copiilor

Educatoare: Şărămăt Maria - Grădiniţa Izvarna

 

4. Folclorul copiilor. Sursa de formare şi de informare a preşcolarului

Educatoare: Zlate Valentina - Grădiniţa Vânăta

 

5. Valorificarea folclorului la activităţile de educaţie muzicala la preşcolari

Întocmit de educatoare Nistor Mărioara –Dana - Grădiniţa Sohodol I - Tismana

 

6. Grupul vocal-folcloric -  mijloc de promovare a valorilor româneşti -

Educatoare - Tivig Gabriela Natalia - Grădiniţa – Pocruia

 

MONITORIZAREA SI EVALUAREA

                  

         -Realizarea unui portofoliu

         -Mape tematice

         -Amenajarea unui colţ tematic

         -Realizarea unei pagini pe Internet

-Realizarea unui CD

         -Participarea la Proiectul Educaţional Judeţean ,,Păstrarea şi cinstirea portului popular gorjenesc''

         -Realizarea unei ştafete ,,Costumul popular gorjenesc de la Gilort la Tismana''

 

 

 

 

    

 

   

 

 

---

Contact Gradinita Tismana

 

© Copyright Fundaţia Tismana – 2006 

---